Anmeldelse: La la land

Hvis du tenker at dette blir en objektiv anmeldelse av en film, så tar du veldig feil. Når det kommer til musikaler så er ikke jeg objektiv. Altså. Det kom en musikalfilm i 2017. Man kan ikke ønske seg noe mer i det. Jeg har sett på Dirty dancing og Grease sikkert 100 ganger hver. Jeg trengte en ny musikalfilm.

Jeg satt meg ned og gledet meg til å se en film med verdens kjekkeste mann, Ryan Gosling, og verdens kuleste dame, Emma Stone. Alt begynte bra og jeg koste meg, men så måtte jeg redigere blogginnlegg. Altså bloggen har tatt over hverdagen, og hver minste lille ting handler jo nå om bloggen. En liten digresjon, men i hvertfall. Jeg er en (nesten) håpløs romantiker og elsker musikalklisjéer. Altså filmen begynner med en nesten flash mob-lignende scene, og da er jeg rett og slett solgt. Det jeg likte, men tok en stund før jeg likte,var at jeg følte de levde i en 50-60-tallsverden, men i 2017. Trodde musikalen foregikk for 50 år siden, før det plutselig ringte i en mobiltelefon. Så feil kan man ta. Man kan sikkert sette fingeren på en haug med ting som er galt med filmen. Jeg er ikke filmanmelder, og takk for det. Det å skulle være objektiv hele tiden når man skal se en film må være slitsomt. Og som sagt så er jeg en (nesten) håpløs romantiker og når det gjelder denne filmen så vinner romantikeren.

Midt inne i filmen måtte jeg som nevnt redigere blogginnlegg. Det gjorde at jeg gikk jo glipp av en 20 min av filmen. Men så ivrig som jeg er, gikk jeg tilbake når filmen var ferdig og så disse 20 minuttene på nytt. Liker man ikke musikaler, så liker man ikke denne filmen. Men man kan jo se filmen bare på grunn av Ryan Gosling og Emma Stone. I min fantasiverden så er de gift. Sånn seriøst.

-Ida

#lalaland #ryangosling #emmastone #film #anmeldelse #filmanmeldelse #netflixandchill #nerd #musikal #romantisk #vinter #familie #love #fantasi #søte